لوله بازکنی پردیس 09192103588 

امکان دارد هر ساعت از شبانه روز لوله فاظلاب دچار گرفتگی شود لوله بازکن پردیس به صورت 24 ساعته هفت روز هفته آماده خدمات رسانی میباشد

لوله بازکنی ارزان پردیس فوری،پرداخت بعد از انجام کار 100% تضمینی،بدون کثیف کاری با جدید ترین دستگاها در پردیس،20 دقیقه ای به محل مورد نظر شما میرسیم زیر قیمت همکاران و اتحادیه با دستگاه های تمام اتوماتیک و ..

لوله بازکنی وچاه بازکن پردیس با انواع دستگاه های سیمان شکن و رسوب تراش پیشرفته و پرقدرت از قبیل(ژنراتور آلمانی،واتر جت، تراکم هوا با فنرهای رسوب تراش و فولادی سرویس دهی از نزدیک ترین نقطه به شما بدون تعطیلی حتی شب ها فعال می باشد.لوله بازکنی پردیس با دستگاه های بروز و سرویس کاران حرفه ای انجام می شود برای لوله بازکنی در محدوده پردیس به صورت شبانه روزی می توانید با شماره 09192103588 تماس بگیرید 

خدمات لوله بازکنی رابطور تخصصی وحرفه ای در شهر پردیس انجام میدهیم  هدف ما جلب رضایت مشتری میباشد

 

در آوردن اشیاء ازداخل لوله فاظلاب پردیس

در اوردن اشیا از داخل چاه : بسیاری از افراد هستن که وسایل خود را با بی توجهی به ان با خود حمل میکنند.بی خبر از ان که احتمال افتادن وسایل به جای های مختلف که دراوردن ان بسیار مشکل است.یا باید وسایل مخصوص را داشته باشند یا این که با افراد متخصص تماس بگیرید. پیشنهاد ما این است که اگر وسایلتان در جایی افتاده که قادر به دراوردن ان نمیشوید میتوانید. خون سردی خود را حفظ نموده و با ما تماس بگیرید.لوله بازکن پردیس و با افراد متخصص در ارتباط هست و در خدمات خانه میتواند بسیار قابل اعتماد باشد.در حالی که این متن را میخوانید میتوانید با شماره ای09192103588 تماس حاصل فرمایید.

 

در اوردن اشیا از داخل فاضلاب با دستگا

خدمات لوله بازکنی تهرانافتادن وسایـل و اشیـا مانند صابـون، موبایـل، ســوئیــچ یا کــلید به داخل چاه تـوالت اتفـاقی است که زیاد رخ میـدهد و برای بیـرون آوردن طلا و اشیـاء قیــمتی از چـاه یا لـوله تـوالـت از دستـگاه های مـخصوصی استفـاده میشــود.بنــابراین لــــــازم است در صـورت رخ دادن ایـن اتفـاق و بـرای درآوردن اشیــا از لـوله یا درآوردن گوشی از لوله سریــعا با شـرکت های لوله بازکنی و تخـلیه چاه تماس بگیـرید.به این دلیل که با انجـام هـر کار اشتباهی مانند ریـختن آب یا دستتکاری سیــفون تـوالت، ممـکن است بـاعث حرکـت وسایل یا اشـیا در چـاه فاضـلاب شـوید امــــــــــا لازم به ذکر است. که اگر توالـت متنزل شما فترنگی باشد،به راحتــی با باز کتردن کتاسـه توالت همتچنین .جتدا کردن درپــوش آن و لـرزاندن کـاسه میتـوانید اشتیا قیتمتی خود را از تـوالت فـرنگی در آوریـد.

درآوردن گوشی موبایل از چاه توالت


درآوردن اشیا از داخل فاضلاب

اشتبـاهی که اکثـر مردم در زمـان در آوردن اشیـا از لـوله مـرتـکب میـشوند این اسـت که دسـت خود را تـا آرنـج وارد کـاسه تـوالـت میکـنند امـا لازم اسـت بدانـید سیـستتم لوله کشی فـاضلاب سـاختمتان هـای ایران طـوری طـراحــی شــده اسـتکـه اگر قـصد بـرداشـتن گوشـی مـوبایـل را کردید باید دســتتان را تـا آرنـج وارد لولـه فـاضـلاب تـوالـت کنـید. کـه در ایـن حـالت بخاطـر پیچشـی کـه در مـچ دسـت و سـاعـد دسـت شمـا به وجود مـی آیـد همـچنـین زمـانی کـه صـرف درآوردن مـوبایـل میـکنیـد،بـاعث ورم کـردن دستـتان خـواهـد شـد کـه هـمین موضـوع مـوجـب قفـل شدن دسـت شما درون چـاه میـشود که بـا فشـار بیـرون کشـیدن دسـت خـود از درون چـاه، آسیـب جـدی خواهیــد دیـد. پـس بهتـر اسـت جـهت در اوردن اشیـا از لولـه با چـاه با شـرکت ما یعنی لوله بازکنی پردیس  و تخـلیه چاه پردیس تماس بگیـرید.

 

خدماتی که لوله بازکنی پردیس ارائه می دهیم 

 

نصب توالت فرنگی پردیس

توالت فرنگی ها تفاوت های زیادی است اما عملکرد همه توالت فرنگی ها به صورت یکسان است

لوله کشی پردیس

سیستم لوله‌کشی به سیستم یکپارچه انتقال آب یا فاضلاب در ساختمان گفته می‌شود.

لوله بازکنی پردیس

روش های مختلفی برای باز کردن انواع لوله ها با انواع گرفتگی ها وجود دارد

رفع نم و رطوبت پردیس

سقف و دیوار های خانه تان دچار نم زدگی و رطوبت شده است

لوله بازکنی پردیس با نزدیک به از نیم قرن تجربه در زمینه لوله بازکنی  پردیس با مجهز بودن به به‌روز‌ترین دستگاه‌ها و همچنین حضور نیروی انسانی مجرب و ماهر، آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد.

با توجه به اینکه امکان دارد گرفتگی و مسدود شدن لوله در ساعات پایانی شب رخ دهد، در نتیجه لوله بازکنی پردیس تمامی نیروهای متخصص خود را در تمام نقاط پردیس مستقر نموده تا لوله بازکنی ۲۴ ساعته را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

 
 
 

لوله بازکنی با فنردرپردیس

 

در واقع پر کاربرد ترین و متداول ترین روش برای باز کردن لوله ها در بیشتر موارد استفاده از  دستگاه های فنر لوله بازکن است که در جهت رفع گرفتگی لوله ها استفاده می شود، این فنر ها در قطرها و اندازه های مختلف برای انواع لوله ها وجود دارند این تشخیص که از کدام فنر با چه اندازه ای استفاده کند توسط نیروهای مجرب و توانای لوله بازکن تشخیص داده میشود و رفع گرفتگی لوله ها به طور کامل و بدون ایجاد خسارت و دردسر و یا کثیف شدن منزل در کمترین زمان ممکن انجام میشود .

 

این روش برای زمانی که لوله ها با مو و آشغال های این چنینی گرفته شده است استفاده میکنند .

نحوه لوله بازکنی پردیس 

 

لوله بازکنی در منطقه پردیس روش های مختلفی دارد که در این بخش با آنها آشنا خواهید شد و مطلع می شوید که کدام روش از همه به صرفه تر و بهتر است. روش های باز کردن گرفتگی فاضلاب عبارتند از:

 

  •  

 

    • لوله بازکنی فاز۶پردیس با دستگاه فنر برقی

 

    • دستگاه تراکم هوا

 

  • دستگاه ساکشن
  • در برخی از موارد  لوله های آب فاضلاب به دلیل تشکیل شدن رسوب ها از مواد شیمیایی مثل پلاستیک و مواد سلولزی دچار گرفتگی میشوندکه به سختی میتوان آن را رفع کرد و با روش های خانگی مثل آب جوش ، تلمبه دستی ، جوهر نمک و روش های دیگر که میتوانید در لینک مشاهده کنید برطرف نمیشود اکثر  گرفتگی ها آنقد شدید است که با  دستگاه های واتر جت ، تراکم هوا  ،‌ فنر زنی  و استفاده از فنر های مختلف مانند الماسی ، فولادی که از قوی ترین  نوع فنر ها  هستند انسداد  رفع نشده  و مجبور به ترخیب کامل آن قسمت از لوله شده‌اند که هزینه بالایی را شامل میشود و به نمای خانه آسیب میزند برای  مواجه نشدن با چنین مشکل هایی بهتر است هر چند وقت یک بار از روش های خانگی استفاده کنید لینک برای از بین بردن  چربی و رسوبات داخل لوله ،‌ اگر متوجه گرفتگی لوله ها شدید با مشاور های ما تماس بگیرید که شما را راهنمایی کرده و در اسرع وقت در محل حضور یابند.

    دستگاهی است ایمن و ساده که به راحتی در ابزار فروشی‌های پردیس یافت می‌شود و کار با آن بسیار ساده است. کافی فنر را با کمک دست تا جای ممکن درون لوله فاضلاب فرو کنید، سپس با چرخاندن دسته آن، باعث چرخش فنر شده و گرفتگی‌های جزئی لوله را باز کنید.

    1)      سبک و ارزان است

    2)      کاملاً بی‌خطر است.

    3)      نیاز به مهارت خاصی ندارد.

     

    1)      قدرت کم در برطرف گرفتن گرفتگی‌های شدید

    2)      خستگی ناشی از کار با آن.

    3)      احتمال کثیف شدن دست و لباس و حتی محیط

      این فنر از قدرت به نسبت خوبی برخوردار استاما نسبت به دو نوع فنر بعدی از قدرت کمتری برخوردار استالبته که قیمت آن نیز ارزان‌تر بوده و هزینه فنرزنی با آن نیز به وضوح کمتر خواهد بودبنابراین، در بین انواع فنرهای لوله‌بازکنی پردیس، بیشترین کاربرد را دارد.

      قدرت این فنر از فنر ساده (معمولی) بیشتر بوده ولی از فنر فولادی ضعیف‌تر است. به همین تناسب قیمت آن نیز از فنر معمولی بیشتر و از فنر فولادی کمتر است.

      واضح است که در صورتی که فنر معمولی قادر به رفع گرفتگی لوله نباشد، از فنر الماسی استفاده می‌شود و هزینه فنرزنی با فنر الماسی از هزینه فنر زنی با فنر معمولی بیشتر خواهد بود.

     

     

    تراکم هوا پمپ باد

    در تراکم هوا، هوای متراکم وارد لوله شده، فشار هوا باعث حرکت موادی می‌شود که در لوله‌ها باعث گرفتگی شده‌اند.

    در صورتی که می‌خواهید از روش‌های خانگی استفاده کنید، در اولین قدم از محلول‌هایی که در صفحه روش‌های خانگی توضیح داده‌ایم استفاده کنید.

    در صورتی که این روش‌ها پاسخ‌گوی شما نبودند، از فنر دستی استفاده کنید.

    در صورتی که فنر دستی به علت پر پیچ و خم بودن سیستم فاضلاب جواب نداد، روش تراکم هوا با دستگاه تراکم هوای دستی را به کار ببرید. مشروط بر اینکه مطمئن باشید علت گرفتگی لوله‌ها مصالح ساختمانی نیست.

    قبل از هر اقدامی برای استفاده از دستگاه تراکم هوای خانگی، کمک گرفتن از یک متخصص لوله‌بازکنی پردیس فاز 3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با کلیک روی این لینک می‌توانید از متخصصان لوله بازکنی  پردیس کمک بگیرید.

آموزش لوله بازکنی با دستگاه در پردیس

اولین نکته در آموزش لوله بازکنی پردیس  با دستگاه موتوژن این است که فنر چاه بازکن به دلیل برخورداری از انعطاف پذیری بالا، این قابلیت را دارد که از هر پیچ و خم داخل لوله به سادگی عبور کنند؛ اما بهتر است سر فنر مخصوص به فنر دستگاه را نیز متصل کنید. راجع به سر فنرهای لوله بازکنی پردیس فاز 8 و آشنای بیشتر با انواع آن ها می توانید با ما تماس بگیرید

1_ فنر چاه باز کن باید به الکترو موتور متصل شده باشد تا همزمان با روشن شدن موتور، فنر به دوران درآید.

2_ برای آموزش کار با دستگاه لوله بازکن موتوژن، ابتدا آن را روشن کرده و فنر دوار را با دست، به سمت داخل لوله حرکت دهید تا فنر چاه باز کن  از جای خود خارج نشود.

3_ به همین ترتیب اهرم گرداننده فنر را فشار دهید تا فنر شروع به حرکت کند. زمانی که فنر چاه باز کن شروع به گردش می کند، بعد از مدتی فنر گرفتگی های لوله را باز می کند. لازم به ذکر است محل هایی از لوله که گرفتگی رخ داده باید پیدا شوند و در آن محل ها فشار بیشتری وارد شود.

4_ توجه داشته باشید که در حین آموزش کار با دستگاه لوله بازکن هرگز فشار بیش از حد به روی فنر وارد نشود؛ چرا که ممکن است حتی فنر داخل لوله بشکند.

5_ برای عملکرد بهتر دستگاه لوله بازکنی موتوژن از یک شلنگ متصل به شیر آب در درون مجرای فاضلاب استفاده کنید و همزمان با گردش فنر، شیر آب را باز کنید.

6_ پس از باز کردن شیر آب، عمل لایروبی و تراشیدن جرم های دیواره ی لوله بوسیله فنر چاه باز کن به راحتی انجام خواهد شد و همچنین آب خروجی از شلنگ کار شست و شوی لوله ها و انتقال جرم ها به داخل چاه را انجام می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

01 شبانه روزی و 24 ساعته

سرویس کاران ما در 24 ساعته شبانه روز حتی تعطیلی 20 دقیقه ای به محل شما میرسیم و مشکل  شما را حل می کنیم 

02 با قیمتی مناسب و ارزان

لوله بازکنی با قیمت مناسب و زیر قیمت همکاران و اتحادیه و بدون واسطه صرفه جویی در قیمت انجام می شود

03 100% تضمینی

کارهای به ما صورت 100% تضمینی و بدون کثیف کاری و با کمترین اتلاف وقت 

تخلیه چاه پردیس 

در مواردی که لوله فاضلاب توالت دچار گرفتگی شده‌است، معمولاً نیاز به تخلیه چاه است. در این مقاله به روش ساده تخلیه چاه اشاره می‌کنیم که البته در بسیاری از توالت‌ها قابل اجراست.

نصب توالت فرنگی در پردیس 

از لحاظ ظاهری بین توالت فرنگی ها تفاوت های زیادی است اما عملکرد همه توالت فرنگی ها به صورت یکسان است که نصاب ها از حدود معینی پیروی می کنند که نصب این توالت ها را آسان می کند.

لوله کشی در پردیس 

سیستم لوله‌کشی به سیستم یکپارچه انتقال آب یا فاضلاب در ساختمان گفته می‌شود که شامل لوله‌ها اتصالات، پمپ‌ها، عایق‌ها، مبدل‌های حرارتی، شیرها و مخازن می‌باشد.

نمک + سرکه

این روش برای گرفتگی‌های لوله‌های حمام و ناشی از موهای زائد، مناسب هستند. بهترین موقع برای استفاده از این روش، شب و قبل از خواب است.

یک سوم فنجان نمک و سرکه را به خوبی مخلوط کنید.نمک و سرکه به شدت واکنش داده، ظاهری شبیه به جوشیدن پیدا می‌کند.سریعاً و بدون مکث محلول سرکه و نمک را به یکباره درون لوله بریزید.محلول سرکه و نمک سریعاً با موارد زائد درون لوله واکنش می‌دهد و باعث ایجاد گاز می‌شود.تا صبح درون لوله آب نریزید و بگذارید محلول سرکه و نمک به کار حل کردن موارد زائد ادامه دهد.

بهتر است صبح، قبل از هر کاری، یک کتری آب جوش درون لوله‌ها بریزید. بدین ترتیب، گرفتگی لوله‌ها در بسیاری از موارد به طور کامل از بین می‌روند.

جوهر نمک

یک روش سنتی برای رفع گرفتگی لوله‌ها، استفاده از جوهرنمک است که اسیدی بسیار قوی است. هرچند استفاده از این روش در رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب بسیار مؤثر است، اما به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم. زیرا در صورتی که در سیستم فاضلاب ساختمان از لوله‌های فلزی استفاده شده باشد، می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

علاوه‌براین، استفاده از اسید بسیار خطرناک است. علاوه‌بر آسیبی که ممکن است به پوست بزند، تنفس در فضایی که از این اسید استفاده می‌شود، برای ریه‌ها و چشم نیز بسیار خطرناک است. اسیدهای قوی نظیر جوهر نمک با لوله‌های آلومینیومی، آهنی، چدنی و پولیکا (بیشترین کاربرد را در سیستم فضلاب ایرانی دارد) واکنش داده، ضمن آسیب به سیستم فاضلاب، باعث تولید و انتشار گازهای سمی و ناسالم می‌شوند.

 

رفع بوی بد فاضلاب

در فاضلاب اثر واکنش‌های شیمیایی که موارد موجود در فاضلاب انجام می‌دهند، گازهایی معمولاً سمی و بد بو مانند گاز متان و سولفید هیدروژن تولید می‌شوند. هر دوی این گازهای بسیار سمی و خطرناک هستند و می‌توانند باعث سردرد، خواب‌آلودگی، بی‌حالی، حالت تهوع و استفراغ، تحریک و سوزش چشم‌ها و همچنین تحریک سیستم تنفسی شوند.گاهی نیز لاشه حیواناتی مانند موش که در سیستم فاضلاب مرده و گندیده‌اند، باعث ایجاد این بوی بد می‌شوند.

دلیل بوی بد فاضلاب چیست؟

بوی بد فاضلاب می‌تواند دائمی یا موقت باشد. همچنین ممکن است شدید یا خفیف باشد. ممکن است در تمام محیط قابل استشمام باشد یا فقط در جاهای خاصی این بو وجود داشته باشد یا در جاهای خاصی شدیدتر باشد. این علایم می‌توانند به متخصصان لوله‌کش در علت یابی کمک کنند.در سیستم فاضلاب معمولاً لوله‌هایی به شکل U وجود دارند که همیشه مقداری آب درون خود نگهداشته و از نشت این گازهای سمی و بد بود به داخل محیط جلوگیری می‌کنند. نقص در کارکرد این لوله‌های U شکل، دلیل اصلی نشت بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان می‌باشند.

روش‌های خانگی از بین بردن بوی بد فاضلاب

با توجه به مطالب فوق، در صورتی که علت بوی بد فاضلاب ناشی از گرفتگی لوله‌ها و رسوبات فاضلاب در لوله‌های ورودی سیستم فاضلاب باشد، می‌توان از روش‌های زیر برای رفع این بوی بد استفاده کرد.

سرکه جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین حلال خوبی برای چربی‌ها و مواد فاضلاب می‌باشد که معمولاً باعث انتشار بوی بد در محیط می‌شوند.

  1.   ۱۰۰ گرم جوش شیرین را به صورت خشک درون لوله فاضلاب بریزید.
  1.    یک فنجان سرکه روی آن بریزید.
  1.  یک کتری روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید (تقریباً ۲۰ دقیقه)
  1.  کتری آب جوش را به یکباره روی آن بریزید تا جرم‌ها و چربی‌ها را بشوید.

  آب لیمو و جوش شیرین:

  1.  آب‌لیمو و جوش شیرین حلال بسیار خوبی برای چربی‌ها و دیگر رسوبات گندیده‌ای است که در سیستم فاضلاب باعث انتشار بوی بد می‌شوند.
  1. یک فنجان جوش شیرین داخل ورودی فاضلاب بریزید.
  1.  یک فنجان آب‌لیمو روی آن بریزید.
  1.  کمی صبر کنید.
  1. مقدار کمی آب سرد روی آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا چربی‌ها و مواد دیگر حل شوند.
  1. بگذارید درون فریزر تا یخ بزند.
  1. آن را روی ورودی لوله فاضلاب بگذارید تا به آرامی آب شده و وارد لوله شود.
  1. بدین‌ترتیب، محلول شما به آرامی با پس‌مانده‌های غذا واکنش داده و آن‌ها را حل می‌کند.
  1.  این روش را می‌توانید چندین بار تکرار کنید

روش‌های حرفه‌ای از بین بردن بوی بد فاضلاب

  1. در اولین قدم متخصصان لوله‌بازکنی  پردیس فاز 9 اقدام به شناسایی دلیل انتشار بوی بد فاضلاب به درون ساختمان می‌نمایند.
  1.   در صورتی که علت بوی بد، شکستگی یا نشت آب از لوله U  شکل باشد، متخصصان لوله‌بازکنی پردیس فاز 11 با تعویض آن، مشکل بوی بد را برطرف می‌کنند.
  1. در صورتی که علت انتشار بوی بد، رسوبات گندیده درون لوله باشد، اقدام به لایه‌روبی و رسوب زدایی می‌کنند که ممکن است با فنرزنی صورت گیرد یا با استفاده از محلول مناسب.
  1. در صورتی که علت انتشار بوی بد فاضلاب گرفتگی لوله‌ها و جمع شدن مواد فاضلاب درون لوله‌ها و ایجاد گازهای فاضلاب درون لوله‌ها باشد، با استفاده از روش مناسب، اقدام به رفع گرفتگی لوله نموده، مشکل را برطرف می‌کنند.
  1. در صورتی که روش‌های خانگی ارائه شده در بالا جواب ندهد، یا بوی بد فاضلاب در تمامی منزل قابل استشمام باشد، حتماً از متخصصان لوله‌بازکنی کمک بگیرید. برای کمک گرفتن از متخصصان  لوله‌بازکنی  پردیس فاز 3 می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

رفع بوی بد توالت فرنگی

  1. توالت فرنگی معمولاً مقداری آب درون خود نگه می‌دارد که مانع نفوذ بودی بد فاضلاب از طریق لوله اصلی می‌شود. در صورتی که به هر دلیل این آب تخلیه شود، نمی‌تواند مانع انتشار بوی بد فاضلاب شود.
  1. این مشکل زمانی پیش می‌آید که نصب توالت فرنگی با مشکل همراه باشد. در این صورت باید با یک متخصص تماس گرفته و از او کمک بگیرید. می‌توانید با کلیک روی این لینک از متخصصان شرکت لوله‌بازکنی پردیس فاز 2 کمک بگیرید.
  1. یکی دیگر از دلایل انتشار بوی بد فاضلاب از طریف توالت فرنگی، معیوب بودن بوگیر (حلقه آب‌بندی) توالت فرنگی است. همان‌طور که در شکل می‌بینید، این حلقه باعث می‌شود بو از کناره‌های لوله وارد محیط نشوند.
  1. امروزه بوگیرهای ژله‌ای طراحی و تولید شده‌اند که بسیار مؤثر هستند و از نفوذ بوی بد فاضلاب به داخل محیط به طور کامل جلوگیری می‌کنند. البته تعویض این حلقه‌ها باید به وسیله نیروهای متخصص صورت گیرد تا کارایی کامل داشته باشند. با کلیک روی این لینک می‌توانید از متخصصان لوله‌بازکنی  پردیس کمک بگیرید.
 
 
 
 

روشهای خانگی لوله بازکنی پردیس

 
 
 
 

گرفتگی لوله‌های آشپزخانه، حمام و دست‌شویی از مواردی است که همه ما با آن روبرو شده‌ایم. در بسیاری از موارد، بدون نیاز به متخصص و ابزار خاصی، با روش‌های خانگی که اینجا به شما آموزش می‌دهیم، می‌توانید گرفتگی لوله‌ها را از بین ببرید و لوله‌ها را باز کنید.

 
 
 

نمک و سرکه

نمک + سرکه

این روش برای گرفتگی‌های لوله‌های حمام و ناشی از موهای زائد، مناسب هستند. بهترین موقع برای استفاده از این روش، شب و قبل از خواب است.

یک سوم فنجان نمک و سرکه را به خوبی مخلوط کنید.نمک و سرکه به شدت واکنش داده، ظاهری شبیه به جوشیدن پیدا می‌کند.سریعاً و بدون مکث محلول سرکه و نمک را به یکباره درون لوله بریزید.محلول سرکه و نمک سریعاً با موارد زائد درون لوله واکنش می‌دهد و باعث ایجاد گاز می‌شود.تا صبح درون لوله آب نریزید و بگذارید محلول سرکه و نمک به کار حل کردن موارد زائد ادامه دهد.

بهتر است صبح، قبل از هر کاری، یک کتری آب جوش درون لوله‌ها بریزید. بدین ترتیب، گرفتگی لوله‌ها در بسیاری از موارد به طور کامل از بین می‌روند.

جوهر نمک

یک روش سنتی برای رفع گرفتگی لوله‌ها، استفاده از جوهرنمک است که اسیدی بسیار قوی است. هرچند استفاده از این روش در رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب بسیار مؤثر است، اما به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم. زیرا در صورتی که در سیستم فاضلاب ساختمان از لوله‌های فلزی استفاده شده باشد، می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

علاوه‌براین، استفاده از اسید بسیار خطرناک است. علاوه‌بر آسیبی که ممکن است به پوست بزند، تنفس در فضایی که از این اسید استفاده می‌شود، برای ریه‌ها و چشم نیز بسیار خطرناک است. اسیدهای قوی نظیر جوهر نمک با لوله‌های آلومینیومی، آهنی، چدنی و پولیکا (بیشترین کاربرد را در سیستم فضلاب ایرانی دارد) واکنش داده، ضمن آسیب به سیستم فاضلاب، باعث تولید و انتشار گازهای سمی و ناسالم می‌شوند.

یکی دیگر از دلایلی که توصیه می‌کنیم از این روش استفاده نکنید، این است که در بسیاری از موارد، اسید (جوهر نمک) قادر به حل کردن چربی‌ها نیست و حتی باعث استحکام بیشتر چربی‌ها می‌شود. حتی در صورتی که پارچه درون لوله گیر کرده باشد، هرچند با انحلال پارچه به باز شدن لوله کمک می‌کند، اما رسوبات ناشی از این انحلال می‌تواند در همان‌جا یا بخش دیگری از مسیر فاضلاب (در عمق بیشتر که باز کردن آن دشوار تر و پر هزینه‌تر است) رسوب کرده و بسیار سفت شوند. در این صورت، باز کردن لوله حتی برای متخصصین لوله‌بازکنی پردیس نیز دشوار خواهد بود.

فنر دستی

فنر دستی

دستگاهی است ایمن و ساده که به راحتی در ابزار فروشی‌های محلی یافت می‌شود و کار با آن بسیار ساده است. کافی فنر را با کمک دست تا جای ممکن درون لوله فاضلاب فرو کنید، سپس با چرخاندن دسته آن، باعث چرخش فنر شده و گرفتگی‌های جزئی لوله را باز کنید.

مزایای فنر دستی:

سبک و ارزان استکاملاً بی‌خطر است.نیاز به مهارت خاصی ندارد.

معایب فنر دستی:

قدرت کم در برطرف گرفتن گرفتگی‌های شدیدخستگی ناشی از کار با آن.احتمال کثیف شدن دست و لباس و حتی محیط میباشد

آب جوش

آب جوش

ساده‌ترین و راحت‌ترین روش لوله‌بازکنی که در بسیاری از موارد می‌تواند جوابگو باشد، استفاده از آب جوش است.

  1. یک کتری پر از آب کنید و بجوشانید
  2. تمامی آب را به یکباره درون لوله بریزید
  3. این کار را چندین بار تکرار کنید

 این روش برای رفع گرفتگی‌های جزئی مناسب است و مانع گرفتگی‌های شدید می‌شود.

بهتر است در اولین نشانه‌های گرفتگی لوله، که پیش از گرفتگی کامل خود را نشان می‌دهند، از این روش استفاده کنید. برای اطلاع از علایم پیش از گرفتگی لوله‌ها، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

شوینده و آب جوش

مایع ظرف‌شویی یا پودر رخت‌شویی + آب جوش

این روش برای رفع گرفتگی‌های ناشی از چربی‌ها مناسب است. در صورتی که باز کردن لوله‌های زیر سینک آشپزخانه و تمیز کردن آن‌ها جواب نداد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. با این روش، گرفتگی‌های جزئیِ ناشی از چربی‌های موجود در لوله‌های آشپزخانه و فاضلاب برطرف می‌شوند.

  1. یک کتری پر از آب کنید و بجوشانید
  2. مقداری مایع ظرفشویی یا پودر رخت‌شویی درون آن بریزید
  3. با یک قاشق بزرگ هم بزنید تا حداقل کم کف کند
  4. تمامی آب را به یکباره درون لوله بریزید
  5. این کار را چندبار تکرار کنید.

نوشابه مشکی

نوشابه مشکی

در بسیاری از گرفتگی‌های جزئی استفاده از نوشابه مشکی می‌تواند به باز کردن لوله‌های فاضلاب کمک کند.

  1. یک نوشابه مشکی خانواده درون لوله فاضلاب بریزید.
  2. کمی صبر کنید تا نوشابه چربی‌ها و برخی مواد زائد را در خود حل کند.
  3. در این مدت یک کتری آب روی گاز بگذارید تا جوش بیاید.
  4. سپس کتری آب جوش را به یکباره درون لوله بریزید تا نوشابه و مواد زائد را بشوید.
 

روش های خانگی دیگر

 
 

فنر دستی

 

خدمات مرتبط

 

نمک،جوش شیرین،آب جوش

نمک + جوش شیرین + آب جوش

در این روش یک اسید ضعیف و بی‌خطر خانگی درست می‌کنیم که می‌تواند با باز کردن لوله‌های فاضلاب و رفع گرفتگی آن‌ها مفید باشد.

  1. یک کتری آب جوش آماده کرده دورن یک سطل بریزید.
  2. یک فنجان نمک به آن اضافه کنید.
  3. یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  4. محلول را درون لوله فاضلاب بریزید.
  5. مدتی صبر کنید. به اندازه جوش آمدن یک کتری. در این مدت یک کتری آب روی گاز بگذارید تا جوش بیاید.
  6. کتری آب داغ را درون لوله بریزید تا محلول و مواد زائدی که محلول حل کرده را بشوید.

روش های خانگی دیگر

نمک، جوش شیرین،سرکه

نمک + جوش شیرین + سرکه

در این روش یک اسید به نسبت قوی اما بی‌خطر درست می‌کنیم که آسیبی به شما نمی‌زند. بخصوص با روش استفاده‌ای که در اینجا توضیح می‌دهیم.

  1. یک فنجان نمک آماده کنید.
  2. یک فنجان جوش شیرین آماده کنید.
  3. نمک و جوش شیرین را به‌صورت خشک درون لوله فاضلاب بریزید.
  4. سپس دو فنجان سرکه روی آن بریزید. در اثر واکنش حاصل، محلول به شدت کف کرده و گاز تولید می‌کند. از تنفس این گاز خودداری کنید.
  5. اجازه دهید مدتی این محلول به کار خود در حل کردن مواد زائد ادامه دهد.
  6. با یک کتری آب جوش محلول و مواد زائدی که در خود حل کرده است را بشویید.

روش های خانگی دیگر

تخلیه چاه با روش خانگی

در مواردی که لوله فاضلاب توالت دچار گرفتگی شده‌است، معمولاً نیاز به تخلیه چاه است. در این مقاله به روش ساده تخلیه چاه اشاره می‌کنیم که البته در بسیاری از توالت‌ها قابل اجراست.

فاضلاب دست‌شویی دارای یک لوله U شکل است که همیشه مقداری آب درون خود نگه می‌دارد تا مانع ورود بوی نامطبوع فاضلاب به محیط دست‌شویی شود.

این لوله U شکل، استعداد زیادی برای گرفتگی دارد. معمولاً فاضلاب و یا موارد زائد در آن گیر کرده و از آن عبور نمی‌کنند. همین امر باعث گرفتگی لوله فاضلاب می‌شود.

جهت رفع گرفتگی لوله باید این لوله را باز کرد، آن را تخلیه کرده و درون آن را تمیز کرد. در صورتی که علت گرفتگی سیستم فاضلاب، گرفتگی لوله U شکل باشد، با این روش مشکل برطرف خواهد شد.

  1. یک تشت یا سطل در زیر لوله U شکل قرار دهید تا پس از باز کردن، فاضلاب و مواد زائد درون آن ریخته و از کثیف شدن محیط جلوگیری شود.
  2. لوله با به آرامی و با دقت باز کنید. برای این کار به آچارهای مخصوص نیاز دارید.
  3. لوله را وارونه کرده، آن را تخلیه کنید.
  4. بهتر است با یک مسواک به درد نخور، آن را تمیز کنید و رسوبات آن را از بین ببرید.
  5. سپس با دقت آن را ببندید و از درست بودن اتصالات مطمئن شوید؛ تا با نشت و چکه کردن فاضلاب با مشکل دیگری مواجه نشوید.

روش های خانگی دیگر

فنر دستی

دستگاهی است ایمن و ساده که به راحتی در ابزار فروشی‌های محلی یافت می‌شود و کار با آن بسیار ساده است. کافی فنر را با کمک دست تا جای ممکن درون لوله فاضلاب فرو کنید، سپس با چرخاندن دسته آن، باعث چرخش فنر شده و گرفتگی‌های جزئی لوله را باز کنید.

مزایای فنر دستی:

  1. سبک و ارزان است
  2. کاملاً بی‌خطر است.
  3. نیاز به مهارت خاصی ندارد.

معایب فنر دستی:

  1. قدرت کم در برطرف گرفتن گرفتگی‌های شدید
  2. خستگی ناشی از کار با آن.
  3. احتمال کثیف شدن دست و لباس و حتی محیط

روش های خانگی دیگر

 

ساخت فنر دستی

ساخت فنر لوله‌بازکنی دستی

این روش برای برداشتن اشیائی که درون لوله‌ها رفته و باعث گرفتگی لوله‌ها شده‌اند مناسب هستند. البته در مواردی که این روش کارساز نباشد، باید از متخصص  لوله بازکنی پردیس کمک بگیرید که از فنر با گیره‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

  1. یک رخت‌آویز سیمی بردارید و آن را باز کنید
  2. سر آن را با انبر خم کرده و یک قلاب بسازید که درون لوله برود
  3. با استفاده از آن به آرامی اشیای داخل لوله مانند مو و مواد زائد را خارج کنید
  4. پس از خارج کردن موارد زائد چندبار کتری آب جوش به یکباره درون لوله بریزید

روش های خانگی دیگر

 

آب جوش

 
 

لوله بازکنی پردیس

تلمبه دستی

تلمبه دستی

یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های باز کردن لوله‌های فاضلاب که بیشترین کاربرد را برای سینک ظرف‌شویی دارد، استفاده از تلمبه دستی است. در این روش، درواقع به نوعی از واترجت استفاده می‌شود.

  1. شیر آب را باز بگذارید تا آب بالا بیاید و چند سانتی‌متر آب درون سینک جمع شود.
  2. تلمبه دستی را به نحوی روی لوله قرار دهید که امکان خروج آب از کنار آن وجود نداشته باشد.
  3. با فشار تلمیه، آب درون محفظه تلمبه را با فشار به داخل لوله هدایت کنید.
  4. شما نوعی واتر جت ساخته‌اید که موازد زائد درون لوله را با فشار به جلو هدایت می‌کند.

زمان برداشتن تلمبه، به طور خودکار کمی آر درون لوله را به عقب می‌کشید. بدین ترتیب، به جابجایی مواد درون لوله نیز کمک می‌کنید. با تکرار این عمل، در بسیاری موارد مسیر لوله باز می‌شود.

کاربرد این روش، بیشتر برای مواردی است که مو یا مواد زائد در بخشی از میسر ابتدایی فاضلاب ته نشین کرده و باعث گرفتگی سیستم فاضلاب شده است. در مواردی مانند وجود اشیائی مانند پارچه یا قطعات سفت مانند آجیل و … معمولاً جوابگو نیست.

 
تماس با لوله بازکنی